Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport

Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport
Publicat: 28/09/2016, 10:42

Proiectul prevede „modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009″. Revizuirea soluției tehnice inițiale constă în reconsiderarea traseului pe porțiunea centrală a Municipiului București, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piața Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziției, ci se va desprinde din Stația 1 Mai în paralel cu calea ferată București-Constanța și se va înscrie pe Bulevardul Expoziției, apoi pe traseul inițial.

Față de traseul aprobat inițial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa și Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor și a trenurilor (ca în varianta inițială), accesul direct al călătorilor în întreaga rețea de metrou prin stația existentă Gara Basarab, utilizarea stațiilor deja în funcțiune ale Racordului 1 Mai – Grivița – Gara Basarab – Gara de Nord și costuri de realizare ale întregii investiții mai mici.

Viitoarele stații de metrou vor fi în număr de 12, față de 19 stații în proiectul inițial, lungimea interstației fiind de un kilometru.

Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal și supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate și drumurile naționale și europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura București, precum și cu DN1A (spre Buftea și Târgoviște) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcția nord-vest a orașului”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cât privește exproprierile, inițiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice și juridice), cât și transferarea unor suprafețe de teren/construcții din domeniul statului/domeniul public al unităților administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică și ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010″.

Suprafața totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietățile private – 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafața totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiți sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 stații, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens, viteză comercială de 36 km/h.

Populația care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic – care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) – și aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcțiune (estimare 2035).

În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului București, acoperind 3,7% din lungimea întregii rețele de transport public a Capitalei. Rețeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de stații și 4 depouri.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Israelul își pregătește răzbunarea pentru Iran: ce ținte sunt luate în vizor și când poate...
Presupusul iubit al Simonei Halep cere statului român banii pe 40 de apartamente! Dorin Mateiu...
Prodanca, atac dezlănțuit la Reghecampf: „Fotografii grotești din cluburi și interviuri date de amantă”
Demisii în lanț la o multinațională care le-a cerut angajaților să vină 5 zile pe...
Paul este motociclistul care a murit nevinovat la 18 ani, după ce a fost lovit...
Două femei care căutau de mâncare au fost ucise de un fermier și date la...
Explozie apocaliptică în Ucraina. Bloggerii militari ruși spun că este „tatăl tuturor bombelor”
Ce se întâmplă în fosta vilă a lui Irinel Columbeanu! Vecinii sunt disperați, nu mai...
Voucherele de alimente vor fi încărcate cu BANI. Ministrul Câciu a făcut anunțul OFICIAL! Cine...
Clujenii s-au trezit cu panouri prin care sunt îndemnaţi să se mute în Bacău. "Chiria...
Cioban omorât în bătaie de patronul stânei la care lucra! Ucigașul din Buzău și-a lovit...
Cine este bărbatul care și-a pierdut viața în accidentul de pe A1. Era șofer de...
Unde va fi înmormântat Irinel Columbeanu. Dezvăluiri făcute de patronul azilului
Michael Schumacher, prima apariție după 11 ani. A participat la nunta fiicei
Ultimele sondaje pentru cursa de la Casa Albă: Cine conduce la nivel naţional
Întrebare de ȘCOALĂ primară! De ce cad frunzele toamna?
Cartofii perfecți pentru prăjit. Acest soi e folosit de marii bucătari
Interviurile Insula Iubirii, sezon 8. Ispita Eric Berinde își vedea viitorul alături de Cristina Rotaru.“Am...
"Ne îndreptăm spre Al Treilea Război Mondial". Avertismentul sumbru al unui fost lider mondial
Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația...
În această seară, de la ora 20:00, premiera serialului „Inimă rebelă”, la Kanal D –...
BANCUL ZILEI. Bulă face dragoste cu o tipă pe întuneric: - Ce nesimţit eşti!
România, prezentă la „World Robot Olympiad Open Championship”! Ce rezultate au obținut echipele de robotică?